Annulering reis i.v.m. het Coronavirus

Terug naar nieuws overzicht

Artikel delen:

De situatie in de wereld en Nederland mbt het corona-virus zijn natuurlijk ongekend. Wij worden dan ook veel gebeld door klanten van ons met vragen over de reisverzekering en of er annuleringsdekking is. Onderstaand in het kort wat we hierover kunnen mededelen.

Het beste kan er eerst contact worden opgenomen met het reisbureau, de touroperator, hotel of de vervoersmaatschappij waar de reis is geboekt om de mogelijkheden tot omboeken of annuleren te bespreken.

Mochten er toch annuleringskosten betaald moeten worden, omdat u niet alles terugkrijgt of de reis niet kan worden verplaatst, dan kan er met ons contact worden opgenomen. Of er wel of geen dekking is hangt van de verzekeraar en de voorwaarden af. Als u een doorlopende annuleringsverzekering heeft via Nh1816, Nationale Nederlanden en in mindere mate ASR is er evt. mogelijkheid dat er dekking is . Wij verzoeken u in dat geval telefonisch contact met ons op te nemen. Wij bekijken dan welke polisvoorwaarden gelden en/of we de kosten kunnen claimen bij de verzekeraar.

Heeft u een andere vraag of weet u niet of er een doorlopende annuleringsverzekering is dan mag u natuurlijk altijd telefonisch contact met ons opnemen via 0162-466330 of een mail sturen naar info@mebnet.nl.

Met vriendelijke groet,

Nicole van Venrooij
Schadebehandelaar MEB Bedrijfsverzekeringen

Meer nieuws

Het verhalen van zorgkosten op een uitzendbureau: wel of niet mogelijk?

Wij werden onlangs geconfronteerd met een claim van een zorgverzekeraar die de gemaakte kosten wilde...

Lees meer

Nieuwe samenwerking met Raetsheren!

Wij zijn voor onze klanten voortdurend op zoek naar de beste oplossing in de markt....

Lees meer